Αγχογόνες Καταστάσεις

Το «άγχος» ενυπάρχει στον άνθρωπο και εμφανίζεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Αποτελεί εσωτερική σύγκρουση του ατόμου.

Όταν το άτομο διαχειρίζεται το άγχος και την πηγή του τότε αυτό αποβαίνει θετικό για την αυτοεικόνα του.
Οι αγχογόνες καταστάσεις (μπορεί να) προκαλούν ανεπιθύμητες αντιδράσεις στον οργανισμό και  όταν αξιολογούνται από το άτομο σαν καταστάσεις που εμπεριέχουν κίνδυνο χρειάζονται μια ιδιαίτερη αντιμετώπιση.

Διαπροσωπική σύγκρουση «Εσύ κι εγώ απέναντι – Και τώρα τι κάνουμε;»

Αναγνώριση της αιτίας πρόκλησης άγχους, του τρόπου εκδήλωσης στη ζωή του ανθρώπου και των συνεπειών στην καθημερινότητα. Διαχωρισμός του φανταστικού από το ρεαλιστικό, εξάσκηση της ικανότητας αυτοελέγχου, εξεύρεση τρόπων αντιμετώπισης του άγχους με την ενίσχυση της πρωτοβουλίας για ανάληψη δράσης.

Ενδοσχολική βία «Έχω φωνή!...Δεν είμαι μόνος!»

Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων. Συζήτηση για τη βία. Διαχείριση θυμού. Ενίσχυση διεκδικητικής / αυτοϋποστηρικτικής συμπεριφοράς με τον κατάλληλο τρόπο. Διερεύνηση αιτίων. Δέσμευση στην ύπαρξη κανόνων και τήρηση ορίων. Σεβασμός στην ατομική ταυτότητα και τα δικαιώματα του Άλλου. Ανάδειξη της έννοιας του δικαίου.

Ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, διαζύγιο «Οι γονείς μου κι εγώ!»

Αναγνώριση και αποδοχή αντικρουόμενων συναισθημάτων. Σαφής αντίληψη των ρόλων των μελών μιας οικογένειας. Απεμπλοκή από ενοχικά συναισθήματα, φόβους και διλήμματα. Προώθηση της προσαρμοστικότητας στην αλλαγή. Ανάδειξη θετικών σημείων.

Ασθένεια, νοσηλεία «Φροντίζω τον εαυτό μου!»

Παροχή βασικών γνώσεων σε θέματα υγείας και πρόληψης. Κατανόηση συναισθημάτων. Ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και του αυτοσεβασμού. Προαγωγή κώδικα αξιών όπως της αλληλεγγύης, του σεβασμού, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας κα. Διατήρηση θετικής στάσης απέναντι στη ζωή. Ενίσχυση της αντοχής και της υπευθυνότητας στην αντιμετώπιση προβλημάτων. Συνειδητοποίηση της έλλειψης παντοδυναμίας ως ανθρώπινο χαρακτηριστικό και της ανάγκης παροχής βοήθειας.

Απώλεια, αποχωρισμός, πένθος «Θα σε θυμάμαι για πάντα!»

Προτροπή σε συζήτηση, ανταλλαγή ανάλογων εμπειριών και βιωμάτων στην ομάδα για την βαθύτερη κατανόηση της καθολικότητας των συναισθημάτων και των εμπειριών που περιλαμβάνει ο κύκλος της ζωής. Έκφραση και αποδοχή των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς του ατόμου που βιώνει το γεγονός. Δημιουργία υποστηρικτικού, φιλικού και ασφαλούς περιβάλλοντος. Ενεργοποίηση για την αντιμετώπιση με τη χρήση λογικών επιχειρημάτων.

Σχολική επίδοση «Αν θέλω... μπορώ!»

Διερεύνηση αιτίων. Δημιουργία υγιών αντισταθμιστικών μέτρων για την υπερνίκηση της δυσκολίας. Ενσωμάτωση σταθερού πλαισίου των σχολικών υποχρεώσεων. Ανάληψη δέσμευσης στην τήρηση σαφών κανόνων αποφασισμένων από κοινού. Ενθάρρυνση στη δημιουργία προσωπικών στόχων. Ενδυνάμωση της αυτοεικόνας ,ενίσχυση της αυτοεκτίμησης.

Πληροφοριεσ